Spoilers

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1. Miss.ChatterBox
        +1   -1
     
    .

    User deleted


    Spoilers sugli episodi futuri e su Marie de Guise. // Spoilers on future episodes and on Marie de Guise.

    CITAZIONE
    Su Francesco: Anche se sappiamo che Francesco tornerà nell'episodio di stasera, Coombs ha spiegato che "non è ancora di nuovo al castello." Tuttavia, troverà comunque tempo per forgiare un legame con una faccia familiare. Mi spiace, fans di Bash e Lola, ma pare che qualcun'altro a parte Maria abbia una connessione con entrambi i fratelli. "Quello che è interessante del viaggio di Francesco è che, per un momento, gli è permesso un tipo di libertà che ha avuto il suo fratellastro bastardo, e le regole cambiano per lui d'improvviso." ha detto Fellows. "Anna Popplewell è un'attrice bella e incredibilmente talentuosa. Le voglio bene davvero e mi piace guardarla lavorare, e approfondiremo il suo viaggio. E' quello che è eccitante dello show, perché ci sono così tanti affluenti da questo fiume che seguiremo, e sono in programma interessanti colpi di scena e sorprese."
    Ma quando Francesco torna al castello, Fellows ha anticipato una "interessante riunione" per Caterina e suo figlio. Forse una riunione ancora più interessante? Quella di Francesco e Maria. Ora che Maria ha aperto il suo cuore a Bash, c'è spazio per Francesco? "Be' è quello verso cui stiamo costruendo le vicende, perché è molto complicato"; ha detto Coombs. "Bash ha sempre affermato che era stato per salvare la vita di Francesco. Ovviamente, il premio bonus è che si prende la ragazza che vuole, ma è veramente per quello? E' costretto a chiederlo a se stesso: perché fa tutto questo? E Maria è costretta a prendere una decisione ovviamente, perché a questo punto, è lontano dagli occhi, lontano dal cuore. Ha la possibilità di innamorarsi davvero di Sebastian, a quando Francesco torna, chi ama in realtà? Ed è dove arriviamo."

    Sulle possibilità di sopravvivenza di Caterina: pare che il fatto che Clarissa rapisca i giovani principi possa salvare la vita di Caterina per un'altra settimana. "La mia testa, per così dire, è di nuovo sul ceppo", ha anticipato Fellows. "Anche se una minaccia più grande richiede che la mia abilità venga in aiuto. Hanno bisogno delle mie qualità per scoprire cosa è accaduto ai miei figli minori". E guardando alla settimana passata, Fellows non pare comunque preoccupata. "Caterina è incredibilmete abile nel sopravvivere, ed è il mio scopo primario, e io penso che capiscano che abbiano bisogno della mia particolare competenza in questa faccenda, il che mi da la possibilità di tornare nelle grazie di qualcuno." E sì, Fellows ha affermato che nulla è escluso per quanto riguarda il ritorno di Caterina ai suoi veleni.

    Sul futuro di Clarissa: la cattiva notizia per la povera Clarissa è che non pare che sua madre cambierà idea sul rifiutare la figlia. "Penso che quello che abbiamo visto nell'ultimo episodio è il mio orrore, il mio disprezzo per lei. Mi fa paura, ed è qualcosa per cui non posso permettermi troppa empatia verso di lei", ha detto Fellows. Ma il mistero della ragazza nei muri non è ancora risolto. "C'è ancora la questione del perché sta aiutando Maria? Qual'è la sua connesione con Maria? Verrà fuori." ha detto Coombs.

    Sul ritorno di Olivia: "Tornerà." ha detto Coombs. "Originariamente c'era una scena che credo sia stata tagliata dall'episodio che era appena meno una sorpresa per quanto riguarda cosa le è capitato, quindi agli spettatori manca quel particolare. Ma sì, Olivia tornerà. Non ha ancora finito."

    Sull'introduzione della madre di Maria: "C'è una fantastica scena tra noi due perché hai queste donne che hanno conquistato il loro potere" ha detto Fellows. "Hanno una complessitù e un'esperienza che è diversa da quella di Maria al momento. Ma hanno entrambe i loro scopi, e questo è interessante -quando lavorano per lo stesso scopo e quando sono in contrasto."

    Sugli uomini di Caterina: Credeteci o meno, Fellows, crede che Caterina ami davvero Enrico. E lo stesso vale per Richard - il cui fato non è stato ancora deciso - anche se Fellows è sicura che l'unico uomo a cui Caterina non abbia mai mentito sia Nostradamus. Parlando di lui, Nostradamus avrà anche lui il suo "viaggio interessante". E Fellows vorrebbe che ricordassimo che Nostradamus ha già usato veleni, dunque "non sono l'unica che si da all'arte delle erbe."

    Sul rapporto tra Francesco e Bash: "Non abbiamo ancora flashbacks con loro", ha detto Coombs. "Alludiamo alla loro infanzia, ma non abbiamo ancora flashbacks a questo punto. Non abbiamo per nulla finito con Francesco e Bash, però. C'è molto dolore ovviamente, ma c'è anche un amore profondo che credo non andrà mai davvero via."

    Sul castello: Coombs ha anticipato: "Se ci sono fazioni leali a Sebastian e alcuni che sono ancora leali a Francesco e la sua linea di successione, cosa potrebbe comportare questo per il regno?"

    CITAZIONE
    On Francis: Although we do know that Francis is returning in tonight’s episode, Coombs explained that “he’s not back at the castle yet.” However, he will still find some time to bond with a familiar face. Sorry, Bash and Lola fans, but it looks like someone other than Mary could have a connection with both brothers. “What’s interesting about Francis’ journey is that, for a moment, he is allowed a type of freedom that his bastard brother has had, and the rules change for him all of a sudden,” Fellows said. “Anna Popplewell [Lola] is such a beautiful and incredibly talented actress. I really love her and I love watching her work, and we’re going to get more into her journey. That’s what’s exciting about the show because there’s so many almost tributaries off of this river that we get to follow, and I know there’s interesting twists and turns and surprises coming up.”
    But when Francis does return to the castle, Fellows teased an “interesting reunion” for Catherine and her son. Perhaps an even more interesting reunion? Francis and Mary. Now that Mary has opened her heart to Bash, is there room for Francis? “Well that’s really what we’re building toward, because there’s a lot going on there,” Coombs said. “Bash has always claimed that this has been to save Francis’ life. Obviously the bonus prize is that he gets the girl that he wants, but is it really about that? He’s forced to question himself: What was it all about? And Mary is forced to make a decision obviously, because at this point, it’s out of sight, out of mind. She’s able to really fall for Sebastian, but when Francis comes back, where does her heart really lie? And that’s where we get to.”

    On Catherine’s odds of survival: It sounds like Clarissa kidnapping the young princes might save Catherine’s life for another week. “My head, so to speak, is back on the block,” Fellows teased. “Though a greater threat requires my skills to help. My skills are needed to find what’s happened to my younger sons.” And looking past this week, Fellows still didn’t seem all that worried. “[Catherine] is incredibly adept at surviving, so that is my primary goal, and I think they recognize that they need my particular skill set in this, which gives me the opportunity to get back into some good graces.” And yes, Fellows claimed that “nothing is off the table” when it comes to Catherine returning to her poisons.

    On what’s next for Clarissa: The bad news for poor Clarissa is that it doesn’t seem like her mother is going to change her mind about rejecting her daughter. “I think what we saw from the last one is my horror, my rejection of her. She frightens me, and I think it’s not something where I afford myself much empathy towards her,” Fellows said. But the mystery of the girl in the walls is still unsolved. “There’s still the question of why is she helping Mary? What’s her connection to Mary? So that’s coming up,” Coombs said.

    On Olivia’s return: “She’s coming back,” Coombs said. “There was originally a scene that I believe got cut from the episode that was a little bit less of a cliffhanger as far as what happened to her, so viewers are missing that. But yes, Olivia is coming back. She’s not done yet.”

    On the introduction of Mary’s mother: “There’s a great scene between the two of us because you have these women who have won their power,” Fellows said. “They have a complexity and experience that is different than what Mary has yet. But they each have their own agendas, and that’s what’s interesting — when they actually serve the same purpose and when they’re at odds.”

    On Catherine’s men: Believe it or not, Fellows believes that Catherine really does love Henry. The same goes for Richard — whose fate she said hasn’t been “sealed” — even though Fellows is pretty sure the only man Catherine’s never lied to is Nostradamus. Speaking of whom, Nostradamus is going to get his own “interesting journey” coming up. And Fellows would like us all to remember that Nostradamus has used poison before, so “I’m not the only one that dabbles in the art of herbs,” Fellows said.

    On Francis and Bash’s relationship: “We don’t have any flashbacks with them just yet,” Coombs said. “We allude to their childhoods, but we haven’t done any flashbacks at this point. We’re far from done with Francis and Bash, though. There’s obviously a lot of hurt there, but there’s also a deep love that I think is never really going to go away.”

    On the castle: Coombs teased: “If there’s some factions that are loyal to Sebastian and some that are still loyal to Francis and his line, what might that do to the realm?”

    [x]


    CITAZIONE
    Anche se Reign si prende qualche licenza poetica nel raccoltare la storia di Maria, questa parte con Marie de Guise rimane intatta -per la maggior parte.
    "E' somigliante alla figura storica, il che è divertente e interessante da conoscere, per me." dice. "E' una donna molto forte, una donna poco usuale per quel tempo. Onestamente, la sua unica simile è Caterina de Medici. Oltre alla rivalità c'è anche cameratismo e comprensione."
    Dopo aver lasciato una giovane Maria circa una decade fa, la riunione tra madre e figlia è perlomeno tesa. "E' significativa. Maria sente un gran bisogno di una madre. Non è che tutti dimenticano quello di cui hanno bisogno." dice Brenneman." Per Marie, c'è la formalità: "Tutti abbiamo qualcosa da fare, qui." Ma poi, c'è questo meraviglioso cambiamento nella prima scena dove Marie dice "anche io avrei voluto stare con te, ma c'erano problemi personali a casa." Quindi queste donne bilanciano i loro bisogni personali; sono le uniche persone che possono fare quello che stanno facendo."
    In un tweet l'anno scorso, Brenneman descriveva Marie come una "dura" e non ha cambiato idea su quella caratterizzazione. "E' davvero poco sentimentale. Non le importa nulla di quello che pensa la gente. Per quello è una dura," dice. "Non è diversa da Caterina. E' per questo che si capiscono così bene."
    Quando Marie entra in scena, lo fa per riportare una parvenza d'ordine. "La ragione principale è che sente che Caterina sia ricaduta in una mentalità medievale per cui prende letteralmente decisioni basandosi sulle visioni di Nostradamus, il che è ridicolo per Marie. E' come se Marie venisse dal futuro, l'età dell'Illuminismo, dove abbiamo intelligenza e sermoni." dice Brenneman, aggiungendo che l'atteggiamento diretto di Marie è accattivante.

    CITAZIONE
    Though Reign takes some poetic license in telling the story of Mary, this iteration of Marie de Guise stays intact -- for the most part.
    "She's consistent with the historical figure, which was fun and interesting for me to know," she says. "She's a very strong woman, a very unusual woman for that time. Honestly her only similar peer is Catherine de Medici (Megan Follows). In addition to the rivalry, there's also real camaraderie and understanding."
    After leaving a young Mary about a decade earlier, the reunion between mother and daughter is tense at best.
    "It's rich. Adelaide [Kane]'s [Mary] feels a real longing for a mother. It's not like anybody shuts down what they need," Brenneman says. "On Marie's side, there's the formality: 'We all have to do what we have to do here.' But then, there's a wonderful switch in the first scene where Marie says, 'I wish I could have been with you too, but there were personal problems at home.' So it's these women balancing their personal needs; they're the only people who can do what they're doing."
    In a tweet late last year, Brenneman described Marie as "a badass" and she's sticking with that characterization. "She's extremely unsentimental. She doesn't give a shit what people think. In that way, she's a badass," she says. "She's not dissimilar from Catherine. That's why they understand each other so well."
    When Marie comes into the fray, she's meant to restore some semblance of order. "The big thing is that she feels that Catherine has fallen into this medieval mentality where she is literally making decisions based on Nostradamus' predictions, which is ridiculous to Marie. It's almost like [Marie] is from the future, the Age of Enlightenment, where we have intellect and sermons," Brenneman says, adding that Marie's "directness" is appealing.

    [x]
     
    Top
    .
34 replies since 19/1/2014, 20:01   688 views
  Share  
.